Lekce jsou zaměřeny na posílení středu těla. Ve středu těla jsou iniciovány všechny pohyby a nachází se zde těžiště těla. Pevný střed těla podporuje silové schopnosti organismu. Core trénink je vhodný pro všechny věkové kategorie i výkonnosti. Toto cvičení je vhodné i jako po-rehabilitační. Při správném cvičení dochází k odstraňování různých svalových disbalancí, k odstranění bolesti zad, k obnovení správného držení těla, zvýšení kondice a pohyblivosti. Jelikož se zvyšuje stabilita a schopnost provádět cviky v nestabilních polohách je toto cvičení často používané i většinou vrcholových sportovců.

  • kompletně posílíte celé tělo s důrazem na břišní svalstvo (posilování dolních, horních i šikmých břišních svalů)
  • zlepšíte si kondici, vytrvalost, flexibilitu, sílu i rovnováhu
  • zlepšíte kardiovaskulární systém a naučíte se správnému dýchání při cvičení

Úkolem strečinku je optimálně protáhnout svaly a rozvíjet kloubní pohyblivost bez vedlejších nepříznivých účinků, snížit svalové napětí po pohybové činnosti a udržet svaly v pružnosti.

Strečink je i vhodná prevence proti bolesti zad. Metody strečinku jsou používány nejen ve sportu, ale také v léčebné rehabilitaci.

Dále strečink slouží k prevenci před poraněním – natažení nebo natržení svalů, k prevenci některých svalových onemocnění: zánětu šlach apod. přispívá rovněž k prevenci poškození kloubů.

Strečink svými účinky připravuje tělo na fyzickou zátěž, na náročnější výkon, proto je nezbytnou součástí každé sportovní aktivity.